Energetikai klientus kviečia aktyviai bendradarbiauti, žada aplankyti namuose negalinčius atvykti į įmonę.

 

Žydrūnė Jankauskienė

 

Šiomis dienomis šilumos ir karšto vandens vartotojus pasieks paskutinės sąskaitos už birželio mėnesį suteiktas paslaugas. Jų laukiantys palangiškiai spėlioja, gal sąskaitų apskritai nebebus, gal tai – žadėtoji gerovė, perdavus šilumos ūkį į miesto Savivaldybės įmonės rankas. Sąskaitas jau gavusieji sulaukė ir įmonės prašymo perrašyti paslaugų teikimo sutartis.

Sutartims sudaryti – ilgas laikotarpis

Kartu su sąskaita už birželio mėnesį suteiktas paslaugas vartotojus pasiekia ir UAB „Palangos šilumos tinklai“ direktoriaus Artūro Mažrimo pasirašytas raštas. Jame primenama, kad nuo birželio 1 dienos šilumą ir karštą vandenį ėmė tiekti bendrovė „Palangos šilumos tinklai“, todėl vartotojai yra kviečiami susipažinti su šilumos pirkimo bei pardavimo sutarčių projektais, jų sudarymo sąlygomis ir tokias sutartis pasirašyti.

Įmonės Teisės ir personalo skyriaus viršininkė Kristina Liaugaudaitė aiškina, kad pateikti reikiamus dokumentus yra vartotojo pareiga.

„Pirmiausiai noriu akcentuoti, kad bendrovė „Palangos šilumos tinklai“ yra pasirengusi su vartotojais bendrauti ir bendradarbiauti. Todėl, kilus klausimams, visi raginami ne dvejoti, o skambinti Komercijos skyriaus vadybininkams telefonu (8-460) 53509, – primena K. Liaugaudaitė. – Vartotojai yra kviečiami sudaryti sutartis su įmone „Palangos šilumos tinklai“, bet tai nereiškia, jog šią procedūrą būtina atlikti jau šį mėnesį. Skubėti niekur nereikia: šiluma ir karštas vanduo vartotojams buvo ir bus tiekiamas. Tiesiog reikia atnaujinti dokumentus. Todėl vartotojų prašome pateikti asmens dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę), nuosavybės teisę pagrindžiantį dokumentą (tai gali būti bet kokio laikotarpio Registrų centro pažyma, inventorizacinė byla, pirkimo bei pardavimo, dovanojimo sutartis ir kt.) ir pažymą apie bute ar name deklaruotų asmenų skaičių. Pastarąją pažymą išduoda Savivaldybės civilnės metrikacijos skyrius, o ji būtina, jei reikėtų į apskaitą įtraukti nuostolius avarijos metu.“

Sutartis galima sudaryti ir namuose

Komercijos skyriaus viršininkas Jonas Pleškys sako jau sulaukęs pirmąsias sąskaitas gavusių palangiškių skambučių.

„Daugiausiai klausimų užduoda neįgalūs, senyvi žmonės, kuriems sudėtinga vaikščioti, arba tie, kuriems atvykti į „Palangos šilumos tinklus“ nėra galimybių. Vartotojai teiraujasi, kaip elgtis, norint sudaryti sutartį, ar galima dokumentus sutvarkyti nuotoliniu būdu. Galima, – paaiškino ilgametis šilumos darbuotojas. – Dauguma renkasi dokumentus teikti elektroniniu paštu (info@palangosst.lt) arba faksu ((8-460) 52328). Senesnės kartos atstovams siūlome sutartį sudaryti namuose: atvykstame paimti dokumentų, įmonėje parengiame sutartį ir nuvežame į kliento namus pasirašyti“.

Dar viena vartotojams ramybės neduodanti rašto dalis – būtinybė prieš pasirašant sutartį pasirinkti viso name suvartoto šilumos kiekio skaičiavimo metodą. J. Pleškys paaiškino, kad šis pasirinkimas sudaryti  sutarčių netrukdo: „Per mano darbo praktiką dar nėra buvę, kad daugiabutis pageidautų susikurti savitą metodiką, nes šilumą tiekianti bendrovė visada namui parenka tinkamiausią.“

Anot komercijos skyriaus viršininko, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija vartotojams siūlo šešis galimus metodus, nors vartotojai jų gali prikurti dar daugiau. Palangoje paprastai parenkamas vienas iš trijų šilumos skaičiavimo metodų: trečias, ketvirtas arba šeštas.

„Daugiausiai mieste daugiabučių, kur šiluma skaičiuojama pagal vieną skaitiklį, įrengtą prie pagrindinio įvado į namą (ketvirtasis metodas). Taip pat esama daugiabučių (dažnai renovuojamų, atnaujinamų), kur skaičiavimas vyksta pagal šeštąjį metodą, kai butuose įrengti šilumos energijos dalikliai, o mažiausiai vartotojų savo butuose turi individualius skaitiklius (trečiasis metodas).“

Ateinantį mėnesį – atsiskaitymo internetu galimybė

K. Liaugaudaitė primena, kad prieš rengiantis sudaryti sutartis vartotojai raginami paskambinti nurodytu telefonu ir suderinti priėmimo laiką. Nors pašnekovė tikina, kad bus priimti visi vartotojai, kokiu laiku beateitų – darbuotojos pasirengusios dirbti be pietų pertraukos.

„Noriu akcentuoti pažymos apie būste deklaruotų asmenų skaičių svarbą. Nutikus avarijai arba radus sugadintą karšto vandens apskaitos prietaisą, suvartoto vandens kiekis yra apskaičiuojamas pagal tai, kiek name yra gyventojų“, – aiškina Teisės ir personalo skyriaus viršininkė.

Taip pat K. Liaugaudaitė atsiprašo vartotojų, kuriuos sąskaitos už birželio mėnesį pasiekė vėliau nei planuota.
„Vartotojai turėtų suprasti – šis mėnuo mūsų įmonei pirmasis, sąskaitos išrašytos naudojantis nauja programa. Turimomis žiniomis, vėlavo ir sąskaitų išnešiojimas, o šią paslaugą teikia ne mūsų bendrovė, bet AB „Lietuvos paštas“. Tuo pačiu noriu palangiškiams priminti, kad šį mėnesį (dėl vėlavusių sąskaitų) delspinigiai nebus skaičiuojami, tai yra, paskutines sąskaitas gavusieji tik šiomis dienomis atsiskaityti už birželio mėnesio paslaugas gali iki rugpjūčio vidurio.“

Planuojama, kad ateinantį mėnesį pradės veikti ir elektroninė duomenų deklaravimo sistema, tad dalis vartotojų galės už paslaugas atsiskaityti internetu, atsisakant popierinių sąskaitų.

Dirba miesto gyventojų labui

UAB „Palangos šilumos tinklai“ direktorius A. Mažrimas ragina iškilus klausimams, susijusiems su jo vadovaujamos įmonės veikla, visada drąsiai skambinti arba užeiti pasikalbėti.

„Tik kalbėdamiesi galime rasti atsakymus į rūpimus klausimus, operatyviai pašalinti iškilusias kliūtis, jeigu tokių atsirastų, – tikina direktorius. – Tiek aš pats, tiek mano komanda esame pasirengę dirbti taip, kad miesto gyventojai liktų patenkinti ir bendrovės teikiamomis paslaugomis, ir jų kokybe, ir siūlomais įkainiais. Taip pat mums yra labai svarbi bendradarbiavimo kultūra. Būsiu dėkingas visiems, kurie informuos apie su įmonės darbuotojais iškilusius konfliktus. Šiuo sutarčių sudarymo laikotarpiu UAB „Palangos šilumos tinklai“ specialistai yra pasirengę pagelbėti tiems, kurie negali atvykti į įmonę: supaprastinome tvarką ir įmonės darbuotojams suteikėme galimybę nuvykti į klientų namus. Nemanau, kad tokių atvejų Palangoje bus daug.“

Pasak A. Mažrimo, centralizuotos šilumos ir karšto vandens tiekimo paslaugomis iš viso naudojasi apie šeši su puse tūkstančio vartotojų. Įmonės vadovas įsitikinęs, kad problemų sprendimo būdų įmanoma rasti visais atvejais – tereikia ieškoti išeičių, kalbėtis, bendradarbiauti.

„Nepriklausau jokiai politinei partijai, rinkimuose dalyvauti neketinu ir nepamatuotų pažadų nedaliju. Tačiau turiu padėkoti miesto vadovams už išreikštą pasitikėjimą ir dar kartą pažadėti, jog dirbu ir dirbsiu taip, kad to pasitikėjimo neprarasčiau. Tikrai nesiekiu populizmo, taip kalbu, nes noriu, kad palangiškiai suprastų – visas bendrovės „Palangos šilumos tinklų“ kolektyvas dirba vietos vartotojų labui. Noriu, kad ilgainiui visi kartu galėtume pasidžiaugti pasiektais rezultatais, didžiuotumėmės ne tik paslaugos kokybe, bet ir kaina.“

Taip pat skaitykite: