Žydrūnė Jankauskienė

Dažniausiai kurorto maitinimo įstaigų darbu, kainomis mėgsta skųstis poilsiautojai. Vienus, atvykusius iš provincijos, stebina sąlyginai aukštos kainos, kiti, gal iš nuovargio ar neturėjimo, ką veikti, ieško priekabių šiaip sau. Tačiau, kad kavinės veikla skųstųsi vietos gyventojai… Nešališki ekspertai sako, kad skundai ne visada būna pagrįsti, dažnai juos lydi senos asmeninės nuoskaudos, galbūt net konkurencija. Nepaisant abejonių, įmonės vadovybė į šį skundą pasižiūrėjo labai rimtai.

Sriubą teko šildyti

Į „Vakarinės Palangos“ redakciją Viola pristatanti moteris (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) užėjo pirmadienį, grįždama, kaip pati sakė, po nesėkmingų pietų. „Pietavome trise. Šaltuoju metų laiku valgome kitoje maitinimo įstaigoje, bet šiuo metu to negalime sau leisti – miesto centre yra brangus automobilių stovėjimas, – neslėpė palangiškė. – Patogiausia sustoti prie prekybos centro ir autobusų stoties įrengtoje mašinų stovėjimo aikštelėje. Šiame komplekse įsikūrusi ir kavinė „Can-Can pizza“, kur gana dažnai apsilankome. Pastarasis vizitas šokiravo. Nemanau, kad taip turėtų būti save gerbiančioje maitinimo įstaigoje“.

Palangiškė ir jos svečiai užsisakė raugintų kopūstų sriubos. Moteris tikina specialiai padavėjos prašiusi, kad sriuba būtų karšta. „Atnešė. Sriubos temperatūra buvo maždaug dvidešimties laipsnių. Tikrai ne ką šiltesnė nei vanduo Baltijos jūroj, – ironizavo pašnekovė. – O aš juk žinau, kad ji turi būti gerokai karštesnė. Be to, ir bandelės, kurias užsisakėm prie sriubos vietoj duonos, buvo išmirkusiais dugnais. Teiravausi padavėjos, kur jos buvo laikomos, gal iš plovyklos ištrauktos“.

Žinoma, padavėja su sriubos lėkštėmis buvo priversta grįžti atgal į virtuvę – šildė patiekalą iš naujo. Tada klientė pasiteiravo, kodėl ant stalo nėra druskos, pipirų, ar ir juos reikia įsigyti už papildomą mokestį kaip duoną prie sriubos?

Papiktino solidi nuolaida

Aptarnaujantis personalas mestelėjęs, kad prieskonius klientai ir atsinešti patys. „Nesuprantu, kodėl aš turiu lankstyti per du aukštus, ieškoti, kur kavinėje sudėti prieskoniai? Tačiau ir tai dar ne viskas. Kvietėme kavinės vadovę, kad išeitų į salę, paaiškintų, kodėl taip prastai dirba jos įstaigos virtuvė. Tačiau ji atsisakė tai daryti – motyvavo, kad yra užimta. Mes pietavome gana ilgai, bet ji taip ir neatsilaisvino. Galiausiai, padavėja pasakė, kad nori užglaistyti nesusipratimą ir pritaikys mums „nuolaidėlę“, – įvardindama, kad būtent tai ją papiktino labiausiai, kalbėjo Viola. – Mums pateikta sąskaita bylojo, kad turime sumokėti 26 eurus su centais. Ir staiga padavėja atnešė čekį su nuolaida – reikėjo mokėti net dešimčia eurų mažiau. Kas tai? Tikrai tokios sumos nepavadinčiau „nuolaidėle“. Iš kokių lėšų žadama kompensuoti tokius nuostolius? Kas juos padengs? Kiti klientai? O jeigu tokių nesusipratimų, kaip nutiko mums, per dieną bus daugiau? Suprantu, kad padavėjai, aptarnaujantis personalas čia niekuo dėti, jie tik vykdo vadovų valią. Tad aš manau, kad laikas būtų pagalvoti apie aukštesnio lygio siekį, o mąstymą, kaip kompensuoti savo klaidas pinigais, derėtų pamiršti“.

Palangiškė sako palikusi tuos 10 eurų vietoje arbatpinigių. Tiesa, mūsų skaitytoja, sakė, kad karšti patiekalai (užsisakė „Kijevo“ kotletus) buvo iškepti gerai. Išskyrus nepilnai susmulkintą garnyrą. „Palikau lėkštėje voliotis pusę sveikos morkos – gal vedėja bent į tai atkreips dėmesį, jeigu jau neranda laiko išeiti į salę, – mestelėjo klientė. – Noriu pasakyti šventą taisyklę, kurią reikėtų atsiminti šios įstaigos vadovei: klientas – irgi žmogus, jį derėtų gerbti. O solidžios nuolaidos taikymą aš pavadinčiau įmonės lėšų švaistymu. Nežinau, kai tai turėtų vertinti vedėjos vadovai. Gal bent jie mane išgirs, jeigu jau vedėja nenori girdėti“.

Vedėja – tyli, bet audito neišvengs

Pabandžius susiekti su „Can-Can pizza“ padalinio Palangoje (Klaipėdos pl.) vadove, paaiškėjo, kad ji negali komentuoti pastarojo įvykio. Tai daryti gali tik bendrovės atstovai Vilniuje. Teko klausimus siųsti raštu – mat vienas įmonės atsakingų darbuotojų garantavo, kad į visus skundus „Delano“ reaguoja itin jautriai ir atsakingai. Ten atsiliepusi moteris pasakė dar daugiau – tyrimą atlikti būsią gana paprasta, nes visose įmonėse įrengtos vaizdo stebėjimo kameros ir kilus nesusipratimams pirmiausiai peržiūrimi įrašai. Bendrovės „Delano“, kuriai priklauso minima įstaiga, kokybės skyriaus vadovės pavaduotoja Irena Miseliūnienė, susipažinusi su redakcijos gauta informacija, sakė likusi šokiruota. „Žinoma, nereikia pamiršti, kad ir klientų būna visokių, ir skundų gauname įvairių, bet to, kas išsakyta dabar, dar niekada nėra buvę“, – akcentuodama, kad visada džiaugiasi laiku sulaukę signalų, kalbėjo UAB „Delano“ atstovė. I.Miseliūnienė sakė, kad jau pakalbėjo su padalinio kurorte vadove, sulaukė kitų atsakingų asmenų atsakymų. Tačiau tai – ne viskas. Jau šiandien auditoriai iš sostinės žadėjo apsilankyti Palangoje – tikrinti, ar mūsų skaitytojos Violos skundas turi pagrindo.

Rekomenduoja kreiptis nedelsiant ir tiesiogiai

Palangos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) viršininkė Virginija Grigalauskienė palaikė bendrovės atstovės nuomonę – klientų gali būti įvairių. „Pastaroji įmonė buvo tikrinta kovo mėnesį. Mūsų specialistai aptiko nežymių pažeidimų. Tad „Can-Can pizza“ buvo įvertinta keturiais puodeliais, – aiškino V.Grigalauskienė. – Taip pat byloje yra išlikusi informacija apie pernai rugpjūčio mėnesį gautą skundą. Tąkart klientai taip pat skundėsi dėl patiekalų kokybės. Nuvykus patikrinti šios informacijos, paaiškėjo, kad skundas – nepagrįstas“.

Kokia situacija buvo šiuo atveju Palangos VMVT vadovė nesiryžta spėlioti: kiekvienos maitinimo įstaigos veikloje gali visko pasitaikyti, bet ir vartotojų esama pačių įvairiausių. „Kai kurie jų – labai jautrūs, švelniai tariant, – pastebi pašnekovė. – Tačiau negalima į viską numoti ranka. Kitąkart tai pačiai klientei arba kitiems vartotojams rekomenduočiau ieškoti problemos sprendimo ten, kur reikia, o ne per žiniasklaidos priemones. Juk dabar mes jokio patikrinimo atlikti nebegalime. Būtent šiam tikslui ir yra sukurta anoniminė pranešimų linija“.

V.Grigalauskienė rekomenduoja klientams skambinti nemokama telefono linija centrinėje būstinėje 8 800 40403 arba tiesiogiai jai telefonu 8 460 48026, rašyti el.paštu palanga@vmvt.lt.

Tiesa, paklausta, tai kokia gi turi būti sriubos temperatūra, Palangos VMVT vadovė atsakė, jog visi karšti patiekalai į stalą privalo būti nešami 68 laipsnių temperatūros.

Žada imtis atitinkamų veiksmų

Kai rašinys buvo baigtas rengti spaudai, UAB „Delano“ atsiuntė ir atsakymus į raštu pateiktus klausimus. Į juos atsakė ta pati telefonu jau kalbinta I.Miseliūnienė. „UAB „Delano“ picerijose „Can-Can pizza“ gaminant ir pateikiant patiekalus yra griežtai laikomasi Geros higienos praktikos taisyklių, kuriomis vadovaujantis karšti patiekalai yra patiekiami ne žemesnėje kaip +68 C temperatūroje. Atsižvelgiant į lankytojų prašymus, patiekalus galime pateikti aukštesnėje temperatūroje, – rašo įmonės atstovė, kuri ketino pati asmeniškai atvykti į Palangą ir vietoje išsiaiškinti situaciją. – Pagal naują vidinę tvarką „Can-Can pizza“ picerijose prieskoniai yra patiekiami lankytojui paprašius, taip užtikrinant maisto saugą. Iškilus nesusipratimui su lankytojais, vadovavomės taisykle „Lankytojas visada teisus“, patiekalams suteikėme papildomą nuolaidą“.

I.Miseliūnienė patikino, kad šiais metais iš lankytojų pastabų dėl maisto kokybės ir aptarnavimo šioje maitinimo įstaigoje negauta. Kokybės skyriaus vadovės pavaduotoja pastebėjo, kad „Can-Can pizza“ Klaipėdos plente buvo įkurta, kartu su stoties atnaujinimu, 2015 metais gegužės mėnesį. Ši picerija yra mėgstama tiek Palangos miesto gyventojų, tiek jo svečių. Ji neatskleidė, kas yra šio padalinio vadovė, nes jos asmenybę saugo įmonės konfidencialumo sutartis. Tačiau patikino, kad už viso įmonės personalo atranką yra atsakingi personalo skyrius ir tinklo vadovas.

„Gavus šią užklausą „Can-Can pizza“ picerijoje pakartotinai patikrinsime ir įvertinsime aptarnaujančio bei virtuvės personalo teorines ir praktines žinias. Taip pat atliksime maisto saugos vidinį auditą. Vadovaujantis vidinio audito išvadomis, bus imtasi atitinkamų veiksmų, žadėjo Kokybės skyriaus vadovės pavaduotoja I.Miseliūnienė ir priminė, kad įmonė, siekdama užtikrinti patiekalų kokybę ir gerą lankytojų aptarnavimą, išnagrinėja ir sprendžia visus gautus atsiliepimus.

Taip pat skaitykite: