Lietuvoje paskelbus karantiną, jau antrą savaitę sustabdytas visų odontologinių paslaugų, išskyrus būtinąją pagalbą, teikimas. Tačiau sveikatos problemos gali kilti nepaisant ekstremalių situacijų tai parodo į Koronos karštąją liniją pasipylę susirūpinusių gyventojų skambučiai. Beje, ir būtinąją odontologinę pagalbą įmanoma gauti ne kiekvienoje klinikoje – jei čia nėra visų būtinų apsaugos priemonių, pacientai konsultuojami tik nuotoliniu būdu.  

Kauno odontologijos klinika „Neodenta“ yra viena pirmųjų Lietuvoje, kurių specialistai karantino metu ne tik konsultuoja pacientus nuotoliniu būdu, bet ir teikia būtinąją pagalbą klinikoje. Pasak klinikos vadovės Eglės Kunčiuvienės, be galimybės kreiptis į odontologą likę žmonės pasijautė tarsi palikti likimo valiai, todėl reikėjo reaguoti operatyviai ir suderinus dėl odontologinės pagalbos karantino metu su Sveikatos apsaugos ministerija, pradėtos teikto būtinosios odontologinės paslaugos. Klinikos personalas, dirbantis su pacientais tiesiogiai, buvo aprūpintas visomis būtinomis apsaugos priemonėmis: respiratoriais, akiniais, veido skydais, galvos apdangalais, neperšlampamais chalatais ir lateksinėmis pirštinėmis.

„Atliekant odontologinį gydymą karantino metu, svarbu maksimaliai užtikrinti tiek pacientų, tiek gydytojų saugumą. Gydymo metu atstumas tarp gydytojo ir paciento būna vos keliasdešimt centimetrų, be to, odontologo kabinete naudojama įranga sudaro palankią terpę ilgiau išsilaikyti virusams. Todėl svarbios ir apsaugos priemonės, ir profesionali patalpų bei paviršių dezinfekcija po kiekvieno paciento“, – pabrėžė „Neodentos“ vadovė.

acaiberry

Ji taip pat pažymėjo, kad specialiai klinikoje buvo įdiegtas telekomunikacinis sprendimas, kad didžioji dalis klinikos darbuotojų turėtų atskiras telefonų linijas ir galėtų konsultuoti pacientus iš namų, nes dėl šeimyninių aplinkybių jie yra priversti itin saugotis – augina mažamečius vaikus, rūpinasi garbaus amžiaus tėvais ar asmenimis, kurie priklauso rizikos grupei.

Ne kiekvienas danties skausmas priskiriamas būtinajai pagalbai

Klinikos vadovai kartu su kitais gydytojais, patys teikia paslaugas pacientams ekstremalios situacijos metu. „Nors vadovaujame klinikai, pirmiausia esame gydytojai ir jaučiame pareigą pagelbėti žmonėms, kuriems dėl karantino būtinoji pagalba tapo sunkiau prieinama“, – teigia klinikos vadovė E. Kunčiuvienė.

Priimant pacientą klinikoje būna tik gydytojas ir jo asistentas, kurie yra apmokyti, kaip dirbti su pacientais tokiomis išskirtinėmis sąlygomis. Klinika turi gydytojų ir asistentų rezervą, kad nutikus nenumatytoms aplinkybėms, pavyzdžiui, kam nors susirgus, darbus būtų galima tęsti.

Jau pirmosiomis pakoreguotos veiklos dienomis klinika sulaukė pacientų, kuriems buvo reikalinga būtinoji pagalba. Žmonės atėjo kamuojami ūmaus danties skausmo, tinimo, besiskųsdami nesiliaujančiu skausmu po danties traukimo, pasitaikė dantų traumos atvejų.

„Skubi pagalba suteikiama, jeigu jaučiate intensyvų danties skausmą, kurio neslopina net nuskausminamieji vaistai, ar stiprų maudimą tam tikrų veiksmų metu, pvz., kandant, kramtant. Susirgimai, kurių atveju reikalinga būtinoji pagalba, labai aiškiai apibrėžti įstatymuose. Tai žandikaulių periostitas, žandikaulių osteomielitas, žandikaulių alveolitas ir pulpitas. Juos diagnozuoti gali tik specialistas, todėl pirmiausia pajutus dantų skausmą ar kitokius nemalonius pojūčius burnoje patariame pasikonsultuoti telefonu su budinčiais gydytojais, kurie įvertins būklę ir prireikus pacientą nukreips į kliniką“, – pataria E. Kunčiuvienė.

Pacientai raginami konsultuotis nuotoliniu būdu

Asmenys, kuriuos neramina su dantų ar burnos problemomis susiję klausimai, tačiau būtinoji pagalba jiems nereikalinga, gali bet kurią savaitės dieną konsultuotis su specialistais telefonu. Kiekvienas gydytojas turi atskirą telefono liniją, taip pat atsakinėja į užklausas, siunčiamas elektroniniu paštu bei pateikiamas per socialinius tinklus. Per klinikos specialiai socialiniuose tinkluose sukurtą paskyrą skubiai odontologo pagalbai, šiuo metu kreipėsi jau beveik 1800 žmonių.

Konsultacijas teikia visų specializacijų gydytojai – terapeutai, burnos chirurgai, vaikų odontologai, ortodontai, ortopedai, periodontologai, implantologai, estetinių restauracijų specialistai. Esant poreikiui, gydytojai išrašo elektroninį receptą reikiamiems vaistams, paskiria gydymą, kurį galima pritaikyti namų sąlygomis.

Pasak E. Kunčiuvienės, iš viso per dvi pirmąsias darbo dienas sulaukta beveik kelis šimtus skambučių, daugiausiai žmonių kreipiasi į burnos chirurgus, vaikų gydytojus, endodontus. „Klausimai – patys įvairiausi: susiję su anksčiau suplanuotu gydymu, implantavimo paslaugomis, vaikų pieninių dantų problemomis, ortodontiniu gydymu. Kiekvienas skambina norėdamas pasitarti dėl jam aktualių ir nerimą keliančių klausimų, o konsultacija su specialistu padeda tą nerimą kiek apmalšinti“, – pažymėjo klinikos vadovė E. Kunčiuvienė .

Specialistė pataria žmonėms, pajutusiems nemalonius pojūčius burnoje, pirmiausia pabandyti juos numalšinti namuose turimomis priemonėmis ir būtinai  pasikonsultuoti telefonu – juk gali būti, kad situacija rimtesnė ir nedelsiant gali prireikti odontologo ar burnos chirurgo pagalbos.

Klinikos „Neodenta“ inf. ir nuotrauka

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia