Palangos oro uostas. "Lietuvos oro uostų" nuotr.

Tamara Zaiceva

Palangos oro uostas rengiasi itin svarbiems darbams, kurie vyks 2021 metų rudenį – bus vykdoma būtina oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija, taip pat atnaujintas riedėjimo takas bei kitos perono dalys. Apie tai šiandien kalbėta nuotolinėje vaizdo konferencijoje, kuri surengta Palangos mero Šarūno Vaitkaus iniciatyva.

Konferencijoje – svarbi žinia

Šiandien nuotolinės vaizdo konferencijos metu regiono vadovai bei žiniasklaidos atstovai buvo supažindinti su Palangai ir visam pajūriui svarbiu ateinančių metų įvykiu – 2021 – ųjų rudenį Palangos oro uoste bus vykdomi itin svarbūs kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbai, taip pat atnaujintas riedėjimo takas bei kitos perono dalys.

Kaip pranešė bendrovė „Lietuvos oro uostai“, rangovo paieška šiems darbams bus paskelbta jau šią savaitę, planuojama su būsimuoju darbų partneriu sutartį pasirašyti 2021 metų antrąjį ketvirtį. Rekonstrukcijos darbai numatomi pradėti kitų metų rugsėjį – tuo metu oro uosto darbas bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms.

Visų oro uostų infrastruktūros tarnavimo laikas yra 10 – 15 metų. Vėliau ją būtina atnaujinti arba rekonstruoti. Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas pastarąjį kartą rekonstruotas 2007 metais, o peronas – 1996–1997 metais. 

Pagrindiniai darbai – rugsėjį bei spalį

Pasak „Lietuvos oro uostų“ vykdomosios direktorės Lauros Joffės, Palangos oro uosto infrastruktūros atnaujinimas yra būtinas, siekiant užtikrinti saugą, aplinkosauginius reikalavimus bei išvengti skrydžių ribojimų ateityje. Neįvykdžius rekonstrukcijos darbų, tarptautinis Palangos oro uostas būtų priverstas savo darbo našumą didinti tik iki tam tikrų galimybių.

Rekonstrukcijos metu uosto veikla bus stabdoma minimaliam 45 dienų laikotarpiui, darbų data apims kitų metų rugsėjo – spalio mėnesius ir bus patikslinta pasirašius rangos sutartį. Svarstant apie geriausią laikotarpį darbams, buvo atsižvelgta tiek į tinkamiausias meteorologines sąlygas, tiek ir į tikėtinai mažiausius keleivių praradimus.

Preliminariai numatoma, jog nuo rugsėjo 6 d. iki spalio 20 d. vyks pirmasis darbų etapas. Jo metu oro uostas neveiks.

Antrasis darbų etapas planuojamas nuo spalio 20 d. iki gruodžio 1 d., jis bus skirtas darbams užbaigti. Tuo metu oro uosto veikla jau bus atnaujinta.

Anot „Lietuvos oro uostų“ generalinio direktoriaus Mariaus Gelžinio, apie planuojamus darbus oro bendrovės, kurios veikia Palangos oro uoste, jau įspėtos, todėl skrydžiai ir jų tvarkaraščiai bus atitinkamai pritaikyti. Taip pat informuoti ir verslo partneriai, veikiantys oro uoste, regiono savivaldybės, susijusios institucijos.

Pasibaigus pandemijai skrydžių daugės

„Atlikus rekonstrukciją numatytu laiku, tikimės mažesnio keleivių skaičiaus praradimo negu tai darytume vėlesniais metais. Nepamirškime, jog 2019 metais Palangos oro uostas buvo sparčiausiai augęs šalies oro uostas, taip pat lenkęs net daugelio Europos oro uostų vidurkius, todėl turime mąstyti apie ateitį ir sudaryti sąlygas tolesnei pajūrio oro uosto plėtrai, kuri be tinkamos infrastruktūros neįmanoma“, – sako L. Joffė.  

Inžinerinių konsultacijų bendrovė „Sweco Lietuva“ jau anksčiau atliko Palangos oro uosto rekonstrukcijos pasirengimo darbus: infrastruktūros situacijos vertinimą, tyrinėjimus, statinių gyvavimo trukmės vertinimą, parengė priešprojektinius siūlymus, techninius projektus.

„Labai svarbu, kad mus išgirdo, nes atidėti rekonstrukciją dar tolimesniam laikui būtų labai neprotinga“, – „Vakarinei Palangai“ komentavo Palangos meras Šarūnas Vaitkus“, – V.Skaraičio nuotr.

„Planuojama Palangos oro uosto rekonstrukcija – labai svarbi bei ilgai laukta žinia, kadangi šis oro uostas yra labai svarbus visam Vakarų Lietuvos regionui, ypač – turizmo sektoriui bei verslo atstovams“, – „Vakarinei Palangai“ sakė Palangos meras Šarūnas Vaitkus.

Anot kurorto vadovo, numatoma apie 18 mln. eurų investicija iš esmės atnaujins visą oro uosto infrastruktūrą ir šį oro uostą pavers dar modernesniu ir patogesniu tiek skrydžių bendrovėms, tiek ir keleiviams. Bus atnaujintas kilimo bei tūpimo takas, paviršinės nuotekų sistemos, įdiegta moderni žiburių sistema. Bus atnaujinami ir orlaiviams reikalingi techniniai elementai.

„Neabejoju, kad pasibaigus pandemijai skrydžių daugės, žmonės bus išsiilgę kelionių, tad atnaujintas modernus Palangos oro uostas Vakarų Lietuvos regioną turistams padarys dar patrauklesnį. Be to, modernizuoti oro uostą buvo svarbu ir dėl to, kad Lietuvos pajūryje sulauktume ir daugiau aviakompanijų.

Mes su „Lietuvos oro uostų“ vadovu Mariumi Gelžiniu, kuris, kaip pamenate, prieš tapdamas bendrovės generaliniu direktoriumi vadovavo Palangos oro uostui, jau seniai dirbome šia tema. Ir labai svarbu, kad mus išgirdo, nes atidėti rekonstrukciją dar tolimesniam laikui būtų labai neprotinga“, – „Vakarinei Palangai“ komentavo Palangos meras Š.Vaitkus.

Palangos oro uostas pernai pervežė per 300 tūkst. keleivių

Dabar Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako ilgis yra 2280 m., plotis – 45 m. „Lietuvos oro uostų“ nuotr.

Visas lėšas Palangos oro uostui rekonstruoti skirs „Lietuvos oro uostai“. Įmonės steigėja yra valstybė, visą veiklą koordinuoja Susisiekimo ministerija.

Palangos oro uostas priklauso „Lietuvos oro uostų“ tinklui, valdančiam trejus oro vartus: Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 metus Palangos oro uoste keliavo 338 tūkst. keleivių arba 7 proc. daugiau nei 2018 metais, skrydžių skaičius šiame oro uoste per 2019 metus buvo 5167 arba net 12 proc. daugiau nei prieš metus.

Dabar Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako ilgis yra 2280 m., plotis – 45 m. Oro uosto infrastruktūra leidžia aptarnauti mažo ir vidutinio dydžio orlaivius, tokius kaip „B737“, „A320“, „Dash 8 Q400“, „CRJ900“, „CRJ200“, „ATR 42“ ir kt.

2019 m. visi Lietuvos oro uostai aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62,4 tūkst. skrydžių. 

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Taip pat skaitykite: