Siekiant sumažinti neigiamą triukšmo poveikį prie civilinių oro uostų ir aerodromų esančiose teritorijose, planuojama parengti perspektyvinius triukšmo žemėlapius, juose nustatyti triukšmo apsaugines zonas ir atitinkamas konkrečias triukšmo mažinimo priemones. Aerodromus valdančios įmonės teiks kompensacijas tokioms priemonėms apsauginėse zonose įrengti. Tai palies ir tuos, kurie įsikūrė greta Palangos oro uosto.
Tokios nuostatos numatytos Susisiekimo ministerijos parengtose perspektyvinių triukšmo žemėlapių rengimo ir išlaidų kompensavimo taisyklėse, kurioms šiandien pritarė Vyriausybė.
Perspektyvinių triukšmo žemėlapių rengimo, derinimo, tvirtinimo, viešinimo ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo taisyklės bus taikomos civiliniams aerodromams, kurių orlaivių kilimo ir tūpimo takai ne trumpesni kaip 1 200 metrų.
Šiuo metu tokie takai yra tik Lietuvos tarptautiniuose oro uostuose – Vilniuje, Kaune ir Palangoje.
Aerodromo triukšmo apsauginė zona nustatoma teritorijoje, kurioje pagal modeliavimo būdu parengtą perspektyvinį triukšmo žemėlapį prognozuojamas nakties triukšmo rodiklio lygis viršija 55 dBA, o dienos, vakaro ir nakties triukšmo rodiklio lygis viršija 65 dBA.
Atsižvelgiant į skirtingą orlaivių keliamą triukšmą ir triukšmo poveikį, apsauginė zona skirstoma į tris teritorijas.
Atitinkamai pagal tai taikomos ir kompensuojamos skirtingos triukšmo mažinimo priemonės.
Arčiausiai aerodromo esančioje pirmoje teritorijoje, kurioje triukšmo lygis didžiausias, numatoma daugiausia kompensuojamų triukšmo mažinimo priemonių.
Panaudojant kompensacijas, gyvenamuosiuose namuose bei gydymo, poilsio ir švietimo paskirties patalpose galės būti įrengiami triukšmą izoliuojantys langai, nuo triukšmo izoliuojami stogai ir išorinės pastatų sienos, įrengiamos triukšmą izoliuojančios ventiliacinės sistemos.
Antroje pagal triukšmo lygį esančioje teritorijoje numatoma kompensuoti triukšmą izoliuojančių langų įrengimą.
Gyvenamuosiuose namuose tai taikoma gyvenamiesiems kambariams, virtuvėms, valgomiesiems bei miegamiesiems kambariams.
Negyvenamųjų pastatų atveju būtų kompensuojamos triukšmą izoliuojančių langų, skirtų gydymo, poilsio ir švietimo paskirties patalpoms, įsigijimo ir įrengimo išlaidos.
Trečioje, mažiausią triukšmo poveikį patiriančioje teritorijoje, numatoma kompensuoti triukšmą izoliuojančių langų įrengimą tokiose patalpose: gyvenamuosiuose namuose – miegamuosiuose kambariuose, negyvenamųjų pastatų atveju – poilsio paskirties patalpose.
Prašymus dėl kompensacijų už triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą bus galima pateikti ne vėliau kaip per trejus metus nuo perspektyvinių triukšmo žemėlapių viešo paskelbimo dienos.
MAKSIMALIŲ KOMPENSACIJŲ DYDŽIŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. | Kompensuotinų išlaidų rūšis | Maksimalus dydis, eurais | ||
I teritorija | II teritorija | III teritorija | ||
Maksimalios bendros kompensuojamos sumos | ||||
1. | Maksimalus kompensacijos dydis (įskaitant PVM) už vieną patalpų (gyvenamuosiuose ir negyvenamuosiuose pastatuose), kuriose įrengiamos triukšmo mažinimo priemonės, naudingojo ploto, nurodyto Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išraše, kvadratinį metrą | 150 | 75 | 30 |
2. | Maksimalus kompensacijos už vienbutį gyvenamąjį pastatą dydis (įskaitant PVM) | Nenustato-mas | 6 000 | 2 400 |
Maksimalios kompensuojamos sumos pagal atskirus elementus | ||||
3. | Projektavimo darbų išlaidos (įskaitant PVM) | 2 000 | 1 000 | 500 |
4. | Sumokėta vietinė rinkliava už: statybą leidžiančio dokumento išdavimą; statybos užbaigimo akto išdavimą; deklaracijos apie statybos užbaigimą tvirtinimą | Pagal faktiškai patirtas išlaidas | Pagal faktiškai patirtas išlaidas | Pagal faktiškai patirtas išlaidas |
„Vakarinės Palangos” inf.
Ką kelią triukšmą kildami ir leisdamiesi lėktuvai į Palangos aeiro uostą tai yra nulis,bet kokią jie kelia taršą išmesdami iš variklių kildami ir leisdamiesi,apie tai niekas nekalba?