"Vakarinės Palangos" asociatyvi nuotr.

Eglė Jūraitė

„Vakarinė Palanga“ jau rašė apie situaciją, kai naktį iš šeštadienio į sekmadienį dalyje Palangos dingus elektros energijos tiekimui po vidurnakčio iš lovos pakilti teko ir kurorto vadovui Šarūnui Vaitkui. Gavęs palangiškės žinutę apie jos ir aplinkiniuose namuose dingusią elektrą, meras kibo ieškoti, kas nutiko ir kaip kuo greičiau pašalinti gedimą, tačiau liko nusivylęs – niekam iš ESO prisiskambinti nepavyko. Komentarą „Vakarinei Palangai“ atsiuntęs ESO atstovas paaiškino, kas ir kaip buvo tąnakt.

Streso naktis

„Stresinė naktis Palangoje. Ar normalu, kad daugiabutyje naktį įvykus rimtam elektros tinklų gedimui, prisiskambinti atsakingoms tarnyboms tampa misija neįmanoma? Būtent tokią streso ir nusivylimų kupiną bemiegę naktį šiąnakt teko išgyventi kartu su Kretingos g. 57 namo ir dalies Vasaros g. esančių daugiabučių gyventojais“, – sekmadienį savo Facebooko paskyroje parašė Palangos vadovas Š.Vaitkus.

Meras teigė naktį sulaukęs vienos gyventojos, advokatės J.R., žinutės, kad Klaipėdos pl. 57 name dingo elektra. Jos nebuvo ir dalyje Vasaros g. daugiabučių. Daugelis šių namų šildomi elektra.

„Skambinau naktį kam tik išmaniau – ESO, komunalininkams, bet niekas neatsiliepė. Suprantu, kad naktį žmonės miega, bet juk turi būti budintys darbuotojai, kad, nutikus ekstra situacijai, būtų į ką kreiptis. Jaučiausi absurdiškai, kai turėjau galimybę kalbėtis ne su specialistais, o tik su kompiuteriu. Nešildomi daugiabučiai, už lango temperatūrai nukritus iki maždaug 20 laipsnių šalčio, pradėjo vėsti, o prisiskambinti ar kitaip susisiekti su atsakingomis tarnybomis bei su jų vadovais nesisekė: ESO prisiskambinti nepavyko, komunalinio vadovas telefono nekelia…“, – socialinių tinklų paskyroje teigė kurorto vadovas.

Š.Vaitkus pasakoja prisiminęs, kad mesendžerio drauguose turi ESO vadovą Klaipėdoje. Skambino naktį ir jam, bet šis ragelio nepakėlė. Nieko negelbėjo ir išsiųsta žinutė.

„Nebeišmanydamas, kaip padėti žmonėms, prisiminiau, jog ESO yra dirbęs šiuo metu energetiku Palangos baseine dirbantis Bronius Balsys. Skambinu jam – buvo jau po pirmos. Atsiliepia Bronius, pakėliau žmogų iš miegų: „Broniau, atsiprašau, kad naktį skambinu, bet daugiau niekas nekelia“. Išsakau problemą, žmogus sako: ir aš bandysiu skambinti visais, kokius turiu iš seniau telefono numeriais. Toliau bendraujam su be šildymo likusia gyventoja, raminu ją. Galvoju – na, nebūna situacijų be išeičių. Jurita rašo, lyg kažkas buvo įsijungę ir vėl dingo. Galvoju – jau tada gerai, kažkas jau tvarko elektrą. Po kelių minučių rašo Jurita, kad elektrą įjungė, ESO vyrai sureagavo ir sutvarkė. Po kelių minučių sulaukiu Broniaus Balsio skambučio – žmogaus, kuriam pavyko prisiskambinti naktį ESO, nors jis šioje bendrovėje jau seniai nedirba. Bronius per šaltį užsivedė savo mašiną ir nuvažiavo prie tos pastotės. Gaunu žinutę: „Elektra, mere, jau yra“, – nakties įvykiais Facebooke dalijosi meras ir dėkojo palangiškiui B.Balsiui, kad šis be didelių kalbų ėmėsi veiksmų padėti gyventojams.

Asiociatyvi nuotrauka iš interneto

Gedimą pašalino greičiau nei per valandą

„Vakarinė Palanga“ dėl situacijos komentaro sekmadienį kelis kartus skambino ESO specialistui, atsakingam už ryšius su žiniasklaida, tačiau jis telefono ragelio nekėlė.

Vakar, pirmadienį, surašėme klausimus ir juos elektroniniu paštu išsiuntėme Pauliui Kalmantui, ESO Ryšių su visuomene projektų vadovui.

Šiandien gavome P.Kalmanto komentarą.

ESO nurodė, jog naktį iš šeštadienio į sekmadienį įvyko 10kV įtampos kabelio gedimas Palangos transformatorių pastotėje. Vartotojams elektros tiekimas buvo sutrikęs sausio 17 – ąją nuo 00.12 iki 1.05 val., gedimas buvo pašalintas per mažiau nei valandą – 53 min.

Dėl gedimo elektros energijos tiekimas buvo nutrūkęs 732 kurorto vartotojams, iš viso Palangoje ESO turi 23 600 klientų.

„Palangos vadovas teigia, jog nebuvo įmanoma prisiskambinti jokiam ESO atstovui ir informuoti apie gedimą bei sužinoti dėl gedimų šalinimo trukmės. Ar taip gali būti, jog naktimis neįmanoma pasiekti ESO atstovus?“, – paklausėme P.Kalmanto.

 „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) klientų aptarnavimo numeris veikia visą parą, septynias dienas per savaitę. Juo turi būti registruojami visi gedimai. Tą naktį budėjo trys konsultantai, kurie paprastai informaciją apie gedimą sistemose perduoda dispečeriams – šie organizuoja gedimo šalinimą. Primename, kad elektros gedimų šalinimas yra pirmo prioriteto darbas, kurį ESO specialistai atlieka ir šiuo šaltuoju periodu“, – „Vakarinei Palangai“ komentavo ESO.

 Ar verta dingus elektrai gyventojams dėl to skambinti merui?

„Jei gyventojams kiltų klausimų dėl elektros tiekimo, prašome skambinti nemokamu ESO telefonu 1852“, – rekomendavo ESO atstovas.

Skambinti nebuvo būtina – gedimą matė patys

ESO nurodė, jog nei skambučiai, nei kitokiu būdu atsiųsti pranešimai jokios įtakos gedimui Palangos pastotėje identifikuoti ir jam pašalinti neturėjo – ESO specialistai ir patys matė, kad nutrūko elektros tiekimas ir kur tai įvyko.

„Šį gedimą pirmiausia užfiksavo skirstomojo elektros tinklo valdymo sistema ir pagal joje užfiksuotą įvykį dispečeris nustatė gedimą. Šiuo atveju skambučių metu gauta informacija reikšmės gedimo šalinimo eigai ir atjungimo trukmei neturėjo“, – komentuoja ESO.

ESO paprašėme išsamiau nurodyti, kokie yra būdai gyventojams pranešti apie gedimą, elektros dingimą ir gauti informacijos apie tai, kada elektros energijos tiekimas bus atkurtas.

„Duomenys realiu laiku, kur yra vykdomi planiniai remonto darbai, yra pateikiami skaitmeniniame žemėlapyje adresu eso.lt/zemelapis.

Jei informacijos apie gedimus gyventojo adresu nėra, jei elektra dingo ne dėl namo vidaus tinklo gedimo ar ne dėl planinių elektros tinklo remonto darbų, apie elektros dingimą reiktų pranešti nemokamu trumpuoju klientų aptarnavimo telefonu 1852. Nelaukiant eilėje vartotojai sutrikimą gali registruoti ir internetu, ESO svetainėje.

Gyventojai, nurodę savo kontaktus, gauna informaciją apie atjungimus ir elektros tiekimo sutrikimus el. paštu ar SMS žinute. Sausio 17 – osios naktį pranešimai apie gedimus gyventojams buvo siunčiami“, – rašoma „Vakarinei Palangai“ atsiųstame komentare.

Informacijos apie planinius elektros energijos atjungimus ar gedimus galite rasti čia:

https://www.eso.lt/lt/atjungimai-planiniai-neplaniniai.html

3 KOMENTARAI

  1. Tai jūs pagalvokit kaip dabar garbingo amžiaus žmogus skambins į jūsų ta trumpajį numerį ir bendraus su robotais kur net neaišku ar pavyks su kažkuom susisiekti arba galų gale praneš apie gedimą internetu. Tai faktas kad jis skambins vos ne merui ir visiems kitiems kuriuos pažysta.

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Taip pat skaitykite: