Interneto nuotr.

Jonas Augulis

Įprasta, kad unikalioms, technologiškai pažangioms idėjoms įgyvendinti dažnai prireikia ilgų darbo valandų. Išradingumas šiuo atveju siejamas su tikslu, bet gerokai rečiau – su laiko planavimu. Visgi pastarąjį pasitelkiantys verslininkai moka protingai panaudoti turimus išteklius, kad greičiau įveiktų iškilusius sunkumus ir pasiektų sėkmę. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl startuoliams svarbus laiko valdymas, ir penkias strategijas, kaip išradingai pritaikyti pagrindinius jo principus.

1. Dirbkite ties tinkamais tikslais

Yra daugybė laiko valdymo gidų, kuriuose išsamiai aprašomi tikslų nustatymo pranašumai, ir tam yra rimta priežastis. Tyrimais įrodyta, kad tikslų užsibrėžimas leidžia padidinti pasiekimus. Problema ta, kad dauguma startuolių išsikelia netinkamus tikslus ir (arba) neturi konkrečių strategijų jiems įvertinti bei siekti. Pavyzdžiui, pajamos gali būti ne pats geriausias tikslas pradedantiesiems.

Iš pirmo žvilgsnio 1 mln. EUR pelnas atrodo žymiai geriau nei 30 tūkst. EUR. Tačiau tokiu atveju labai svarbu įvertinti visas sąlygas. Įmonė, generuojanti 30 tūkst. EUR pajamas ir lyderiaujanti nišinėje rinkoje, yra daug geresnėje padėtyje nei ta, kurios pelnas siekia 1 mln. EUR, tačiau vos išsilaiko konkurencingoje rinkoje.

Investuodami laiką į pasikartojantį produktų ir paslaugų kūrimą tam, kad patenkintų ankstyvųjų klientų poreikius, startuoliai gali išvengti laiko ir finansinių išteklių švaistymo brangiems produktų pristatymams, kurie neatneša norimos naudos, nes tiesiog neatitinka vartotojų poreikių.

2. (Beveik) visada sakykite „ne“

Remiantis tyrimų duomenimis, daugelis žmonių į prašymus atsako „taip“ vien todėl, nes pasakę „ne“ jie jaučiasi nepatogiai. Kai vidutinis darbuotojas per dieną gauna daugiau nei 120 el. laiškų, teigiamo atsakymo kaina gali būti labai didelė visiems ir ypač – startuoliams.

Sėkmingi verslininkai supranta, kaip svarbu vengti blaškymosi siekiant savo tikslų ir atsisakyti beveik visų pasiūlymų. Sutinkant su kiekviena nauja idėja, kuri šauna į galvą, gali taip niekada ir nepavykti vartotojams pristatyti galutinio produkto. Dar blogiau – jis gali pabrangti ir atsirasti skolų. Todėl svarbu laikytis užsibrėžtų tikslų ir aiškiai pagrįsti kiekvieną sprendimą.

3. Užduotis skirstykite anksti ir dažnai

Daugelis startuolių savo veiklą pradeda kaip maža kelių žmonių komanda, kurioje visi dirba daug valandų, o tai lemia vadinamąjį savęs tobulinimo šališkumą. Kitaip tariant, kuo labiau įsitraukiate į produkto kūrimą, tuo labiau jį vertinate. Tokiu atveju tampa sunku perduoti atsakomybę kitiems, kuriems, jūsų manymu, šis produktas rūpi mažiau. Net ir įdarbinus tinkamus žmones, vis tiek gali būti sunku atsisakyti kontrolės.

Pavyzdžiui, jeigu ruošiatės kurti savo svetainę ir norite lengviau valdyti savo laiką, tokius dalykus kaip domeno registravimas bei hostingas patikėkite profesionalams. Taip daugiau laiko galėsite skirti asmeniniam tobulėjimui ir savo verslo vystymui.

4. Venkite pertraukimų

Ne paslaptis, kad susitikimai kartais būna laiko švaistymas, ypač ankstyvosios stadijos startuoliams. Tyrimų duomenimis, vidutinis darbuotojas, per mėnesį dalyvaujantis daugiau nei 60 susitikimų, užtrunka daugiau nei 30 val. produktyvaus laiko. Beveik pusė tyrime dalyvavusių žmonių manė, kad susitikimai yra vienas iš didžiausių laiką švaistančių dalykų biure. Nieko keisto, kad tai neigiamai veikia darbuotojų įsitraukimą.

Todėl pradedantiesiems rekomenduojama sutelkti dėmesį į trumpus, dažnus ir neoficialius susitikimus. Pavyzdžiui, galite suburti savo komandą trumpam 10 min. susitikimui ryte, kur kiekvienas komandos narys informuotų kitus apie tai, kokias užduotis atliko prieš tai, ką veikia dabar ir su kokiomis kliūtimis susiduria.

5. Paskirstykite laiką darbui ir poilsiui

Tyrimo metu Kalifornijos universiteto mokslininkai vertino 300 studentų. Paaiškėjo, kad daugelis jų vienu metu sugebėjo sutelkti dėmesį vos 3 min. ir beveik visada blaškymąsi lėmė technologijos. Norint, kad susikaupti darbui būtų lengviau, galima panaudoti tam tikras laiko paskirstymo technikas. Bene efektyviausia iš jų susideda iš 25 min. darbo intervalų, atskirtų trumpomis 5 min. pertraukomis ir ilgesne pietų pertrauka. Įrodyta, kad tokia strategija gali padėti sumažinti blaškymąsi ir padidinti savo darbo efektyvumą.

Šie 5 laiko valdymo patarimai gali būti naudingi ne tik versle, bet ir asmeniniame gyvenime. Išbandykite juos ir įsitikinkite, kad tikslų įgyvendinimas dažniausiai priklauso ne nuo atliekamo darbo kiekio, o nuo jo efektyvumo.

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

Taip pat skaitykite: