Interneto nuotr.

Jonas Augulis

Planuojate pradėti, o gal plėsti e. prekybą globaliu mastu? Jei viena koja jau įžengėte į interneto platybes, ko gero, greitai tapo aišku – šiandien reikalavimai prekės ženklams yra kaip niekad aukšti. Kalbant apie e. prekybos vystymą, kad ir kokia sritis tai būtų, pelnas lygus sklandžiam pasiekiamumui bei kokybiškai komunikacijai. Tad ekspertai primena 5 esminius žingsnius, kurie gali padidinti jūsų verslo efektyvumą.

1. Pakankamai galingo techninio pamato užtikrinimas

Pirmasis žingsnis, be kurio neįmanoma net geriausios kampanijos sklaida ar kokybiškiausių prekių pardavimai – galingas techninis pamatas. Šis padeda užtikrinti maksimalų svetainės greitį, palaiko sklandų duomenų srauto valdymą, leidžia kūrybiškai įgyvendinti aukštos raiškos dizaino sprendimus. Jei planuose – didelio srauto generavimas ir prekyba užsienio šalyse, verta pagalvoti apie privačius serverius. Profesionalų prižiūrimi, sertifikuotame duomenų centre laikomi dedikuoti serveriai leis:

  • įgyvendinti visas dizainerių idėjas,
  • palaikyti spartų pasiekiamumą,
  • saugiai valdyti įmonės bei klientų duomenis bet kuriame pasaulio krašte.

Jei nesate susidūrę su serverių paieškomis, dairykitės TIER III sertifikato, parodančio, jog centras atitinka visus aukšto lygio technikos, virtualaus ir fizinio saugumo kriterijus.

2. 24/7 prieinamos IT komandos paieškos

Natūraliai prieiname prie antrojo punkto – IT komandos, kuri būtų pasiruošusi atsakyti į visus rūpimus klausimus 24/7. Šiandien net menkiausia klaida gali reikšti nekantraus kliento praradimą, todėl labai svarbu, kad specialistai problemas spręstų esamuoju laiku. Dairydamiesi minėto dedikuotojo serverio, ieškokite draugiškos, visuomet jums ar IT skyriui pasiruošusios padėti komandos.

3. Tikslinės auditorijos tyrimas, įtraukiant būsimą vartotoją

Daugelis teigia, kad atlieka tikslinės auditorijos tyrimą – pažįsta savo potencialų vartotoją, žino apie jo gyvenimo būdą, norus, veiklas. Tačiau pasirodo, kad daug vartotojo paveikslų (personų) vis dar suformuojami spėjimo būdu. Nuomonę susidarėte tik iš savarankiško tyrimo? Puiku, tačiau ją reikia patvirtinti. Kaip? Šiandien gausu įvairiausių įrankių, kurie padeda į produkto ar paslaugos kūrimo, pateikimo, pristatymo etapus įtraukti patį pirkėją. Keli apklausos būdai:

  • diskusija socialinių tinklų platformose;
  • klausimų ir atsakymų funkcija socialinių tinklų „istorijų“ skiltyje;
  • kūrybiškai pateikiama apklausos forma interneto svetainėje;
  • įtraukianti esamų klientų apklausa naujienlaiškio forma.

Tuo tarpu, kai vieni slepia idėjas ir tikisi, kad jos išspręs visas problemas, kiti prekės ženklai ima ir paklausia, ko žmonėms išties trūksta, ko jie nori, laukia. Kartais atsakymas gali nustebinti.

4. Turinio ir pagrindinės informacijos lokalizacija

Jei jau nusprendėte vystyti e. verslą globaliai, verta investuoti į turinio lokalizaciją. Koks tai procesas? Trumpai tariant, tai viso turinio pritaikymas atitinkama kalba. Tačiau nereikia lokalizacijos painioti su paprastu vertimu, mat tai nėra tiesiog automatinis teksto pateikimas užsienio rinkos auditorijai. Lokalizaciją išmanantys specialistai maksimaliai pritaiko turinį, atsižvelgdami į:

  • vietinių gyventojų kalbos įpročius,
  • gyvenimo būdą,
  • vietovę ir regioną,
  • šalies kultūrą.

Taip pateikti tinklaraščio įrašai, svarbiausia informacija ar kitas turinys leis konkuruoti net su vietos įmonėmis. Turbūt nė nereikia sakyti, kad painiai arba su klaidomis pateikiami tekstai internete iškart asocijuojasi su prasta kokybe, apgaulėmis.

5. Operatyvios ir patogios komunikacinės sistemos užtikrinimas

Dar vienas esminis dalykas – sklandžios komunikacinės sistemos užtikrinimas. Mintyje turime nebe vienpusę patrauklią komunikaciją, bet abipusį susikalbėjimą. Tiksliau – galimybę vartotojui pateikti atgalinį atsaką ir greitai gauti informaciją. Prieš leidžiantis į virtualios erdvės platybes, būtina susirasti lūkesčius atspindinčią, patogią komunikacijos sistemą, programas. Tai padės suformuoti patikimos įmonės paveikslą, parodyti, kad jums išties rūpi kiekvienas.

Jei reikėtų apibūdinti šiandienos vartotojo lūkesčius atitinkantį e. verslą vienu sakiniu, galima sakyti – tai aukšta vertybinė sistema, besilaikanti ant kokybiško, patikimo ir saugaus techninio pamato. Nors į tai įeina begalė kitų kriterijų, be šių kertinių sėkmės istorijos negimsta.

Taip pat skaitykite: